Goede branded content kan zonder afzender

In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingezet. Value Zipper zette vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit over branded content aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: in goede branded content is het niet nodig de naam van de adverteerder te laten terugkomen.

Robbert Groenhuizen
“Het zou fantastisch zijn als dat zou kunnen.”

Jasper Admiraal
“Het is niet realistisch. Ik denk dat je altijd een merk moet percipiëren bij wat je ziet en daar is altijd een subtiele afzender voor nodig.”

Lex van Bakel
“Iedereen wil Red Bull zijn, dat is echt een content brand. Daar is het zo natuurlijk verweven in het domein dat ze gekozen hebben, dat je absoluut niet om dat merk heen kunt. Dat is voor mij dé ultieme vorm van branded content. Beter dan dat krijg je niet.”

Robbert Groenhuizen
“Ik denk niet dat er een adverteerder is die het snel zou durven. Er komt over het algemeen een groot budget bij kijken en dan ga je het risico niet nemen.”

Steven de Niet:
“Je maakt content vaak in het kader van een campagne. Er is een groter geheel en als het goed is, is er ook zoiets als een longtail voor content. Dus dat je later teruggevonden wordt op het moment dat het relevant is voor diegene die dat zoekt. Dan is het wel handig als je het bij je merk houdt. Ik zou het in ieder geval absoluut niet doen.”

Bekijk het hele gesprek in deze video.
http://www.youtube.com/watch?v=KrlaKe_pcq4[

Ga naar valuezipper.nl/brandedcontent voor meer artikelen en video’s over dit onderwerp.

Tags: