logo

Fotowedstrijd ideale tool voor enorm bereik

Jos Schiffart is medeoprichter van MyAlbum. Met fotoboeken en fotowedstrijden helpt hij adverteerders aan een nieuwe manier om veel klanten te bereiken.

Branded fotoboekPasted image at 2016_02_10 11_55 AM
Jos: “Als voorbeeld KLM die een gratis fotoboek aanbiedt nadat reizigers met deze luchtvaartmaatschappij hebben gevlogen. Met als branding een klein logo op de voorkant, een pagina relevante informatie over de reisbestemming in het midden, en een slogan als: ‘Hopelijk zien we u snel weer’ op het achterblad. Verder kunnen consumenten dit boek invullen met hun persoonlijke foto’s en het naar eigen smaak vormgeven, geholpen door templates die we ze bieden. Met extra tools is het zelfs mogelijk om data uit foto’s te halen, waarmee je informatie over de locatie of het weer van de dag waarop de foto is gemaakt, kan toevoegen. Klanten die dit fotoboek aan vrienden en familie laten zien, zijn je ambassadeurs én je storytellers. Want deze mooie reis hebben ze met KLM gemaakt.”

Fotowedstrijden
Bij storytelling in de vorm van een fotowedstrijd kunnen mensen een foto insturen en delen met familie en vrienden om zodoende een mooie prijs te winnen. Jos: “Neem weer KLM, dan denk je aan: stuur je mooiste vakantiefoto in en win een reis voor twee personen naar Aruba. Die wedstrijd kun je promoten onder je eigen reizigers, maar ook via Google – of Facebook advertising. Of via Value Zipper met een print campagne in relevante tijdschriften. Mensen gaan dit delen onder vrienden en familie omdat degene met de meeste stemmen wint. Al die deelnemers kun je weer retargetten en daarmee je bereik verder vergroten.

myalbum5

Op maat gemaakt
Dat je als merk of bedrijf op die manier viraal gaat, is vaak de voornaamste reden om een fotowedstrijd in te zetten. Maar ook doelstellingen als meer bereik, engagement met je klant of leads genereren worden bereikt. “Wij kunnen de wedstrijd inrichten op elke specifieke vraag,” legt Jos uit. “Daarom gaan we ook graag met adverteerders om tafel. We leveren geen ‘one size fits all’. We willen juist weten: Wat is je doelstelling en waarom? Op basis daarvan maken we een wedstrijd op maat. Die je kunt inzetten via je social kanalen, je eigen site of een speciale actiesite. Afhankelijk van je doelstelling en je doelgroep.

Bereik van de site:
Unieke bezoekers per maand: 900.000
Gebruikers: 895.000
Fotoviews per maand: 100.000.000

Leeftijd:
13-34: 49,6%
35-45: 38%
50 jaar en ouder: 12,4%

Meer weten over storytelling for brands? Kijk hier. Of benieuwd hoe jouw fotowedstrijd eruit kan komen te zien? Bekijk ter inspiratie de fotowedstrijd van Lonely Planet of neem voor meer informatie contact op met Mark Haring.

 

Comments are closed.