De inspiratie van… Mariëlle Krouwel

Elke maand vragen we een vakgenoot naar wat hem of haar heeft geïnspireerd en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand vroegen wij Mariëlle Krouwel, Manager Merk & Communicatie bij SNS, naar haar inspiratie.

Waar raak jij door geïnspireerd en heb je daarvan een concreet voorbeeld?

Ik las lang geleden de uitspraak ‘Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind’. van Dr. Seuss. Deze komt me telkens weer van pas. Het is voor mij een soort realiteitscheck: richt ik me wel op de juiste mensen? Maak ik me druk om de mening van de juiste mensen? Want deze quote wijst je erop om altijd jezelf en echt authentiek te zijn. Degenen om wie het echt gaat zullen je er enorm om waarderen. En degenen die dat niet doen, zijn niet ‘je doelgroep’.

Als je deze quote in het marketing vak aanhoudt weet je bij het ontwikkelen van een product of een reclamecampagne precies wiens reactie belangrijk is en van wie niet. Het gaat in ons vak tenslotte om ‘the ones that matter’ en dat betekent keuzes maken. Dus wat als je nu eens kiest voor de mensen om wie het echt gaat? Want bij die mensen mag je als merk ook echt jezelf zijn.

Nog een tip: Combineer de filosofie van dr. Seuss eens met Simon Sinek’s ‘Start with Why’ en ik denk dat je het meest authentieke merk of oprecht echt mens kunt zijn.

 

dr Seuss
Dr. Seuss