logo

Cases

Cases

Een overzicht van de meest actuele cases van Value Zipper. Wil je volledig op de hoogte blijven? Volg ons dan ook op Facebook en of LinkedIn.

22 aug 2017

Fair Trade Original & delicious.

Fair Trade Original heeft een breed assortiment Aziatische producten zoals Thaise curry pasta’s, kokosmelk, rijstnoedels en sambal. Het opkweken van de pepers tot en met het verpakken van de curry pasta’s; van begin tot eind worden de producten gemaakt in het land van herkomst. Voor een campagne rondom deze Aziatische producten kwamen in het voorjaar van 2017 twee Thaise kruidenboerinnen naar Nederland: de pittige peperboerin Orapin, en kruidenexpert Orachan. Deze dames, bekende leveranciers van Fair Trade Original, deelden in een […]

12 jul 2017

’50 is het nieuwe 30’

Magazine Zin & huidverzorgingsmerk Vichy bedienen dezelfde doelgroep Stralend en levendig oud worden. Twee merken die zich hier gespecialiseerd in hebben, slaan de handen ineen voor een intensieve samenwerking van een jaar. De uitkomst? Een succesvolle en uiteenlopende branded content campagne waar je niet omheen kunt! Vichy’s productlijn Neovadiol, producten speciaal voor vrouwen in en na de menopauze, en het magazine Zin, dat zich richt op mensen die in de beste helft van hun leven zitten, sluiten qua doelgroep naadloos […]

13 jun 2017

delicious. en Del Monte

Adverteerder: Del Monte Titel: delicious. Periode: 2016 – 2017 Middelen: Minimagazine, website, Facebook, nieuwsbrief       Van verse ananas tot fruitsalade in blik. Het fruitige Del Monte bestaat 125 jaar: dat moet gevierd worden. Maar hoe val je als fruitproducent en distributeur écht op als je zo’n jubileum viert? Met een eigen minimagazine en online campagne natuurlijk! In samenwerking met culinair magazine delicious. en activatiebureau Buro Benk is de jubileumeditie van het minimagazine tot stand gekomen. delicious. heeft in het verleden al […]

15 mei 2017

Zin en DFB Reizen

Adverteerder: DFB Reizen Titel: Zin Periode: 2017 Middelen: magazine, website, nieuwsbrief, insert       Achtergrond DFB Reizen is vakantiespecialist en biedt diverse vakantiehuizen, vakantieparken en hotels aan in Denemarken. In hun zoektocht naar geschikte alternatieven voor hun samenwerking met de Kampioen (ANWB) werd contact met Value Zipper opgenomen. Dit eerste contact kwam overigens tot stand via VisitDenmark, de partner waarmee DFB Reizen al jaren samenwerkt voor de promotie van Denemarken. De match met  Zin was gezien de beoogde doelgroep van deze campagne (stellen van 45+) al snel gemaakt. Tijdens het […]

17 apr 2017

FietsActief en VSM

Adverteerder: VSM Titel: FietsActief Periode: 2017 Middelen: op maat gemaakte streekgids       Achtergrond VSM ontwikkelt en vervaardigt meer dan honderd jaar producten die de oorsprong vinden in de natuur en die de gezondheid ondersteunen. Diverse bloemen, planten en kruiden vormen de basis van de producten. VSM vond in FietsActief een geschikte partner voor een promotionele samenwerking om hun product Spiroflor onder de aandacht te brengen. Spiroflor is een crème, gel of spray voor de gewrichten en spieren. De doelgroep bestaat voornamelijk uit […]

14 mrt 2017

delicious. en Lassie

Adverteerder: Lassie Titel: delicious. Periode: 2017 Middelen: magazine, website en social media       Achtergrond Lassie is marktleider op het gebied van rijst in Nederland, maar het assortiment is inmiddels uitgebreid met producten als bulgur, quinoa, couscous, granen, zaden en maaltijdsauzen. Ook zagen ze dat gearomatiseerde producten steeds populairder worden en om in te spelen op deze ontwikkeling, ontwikkelde Lassie Extra Geurige Basmatirijst en Extra Geurige Pandanrijst. Doel Het afgelopen jaar spraken Lassie en Value Zipper met elkaar om te kijken op welke […]

14 feb 2017

Roots en Stichting Achterhoek Toerisme

Adverteerder: Stichting Achterhoek Toerisme Titel: Roots Periode: 2015 Middelen: magazine, special op maat       Achtergrond Stichting Achterhoek Toerisme is een organisatie die de Achterhoek middels promotie, marketing en toeristische (route)producten op de kaart zet. De voornaamste doelstelling is om meer toeristen en recreanten naar de Achterhoek te krijgen. Het gebied staat bekend om het kleinschalige en authentieke karakter en biedt recreatiemogelijkheden door diverse fiets- en wandelroutes, wijngaarden, landgoederen, hotels, B&B’s en horecagelegenheden. Doel De stichting wilde het uitgebreide wandelnetwerk in de […]

18 jan 2017

Zin en MIVA

Adverteerder: MIVA Titel: Zin Periode: december 2016, januari 2017 Middelen: magazine, website       Achtergrond MIVA is een ontwikkelingsorganisatie met de missie om lokale pioniers in Afrika, Azië en Latijns- Amerika te ondersteunen. Pioniers die zich met kleinschalige projecten in zeer afgelegen en moeilijk bereikbare gebieden inzetten voor de verbetering van vrouwenrechten, gezondheidszorg, onderwijs, mensenrechten en rechten van kinderen. MIVA ondersteunt hen met vervoers- en communicatiemiddelen, zodat hun bereik vergroot. Doel De organisatie wil in 2017 de naams- en propositiebekendheid vergroten en […]

14 dec 2016

Zin en Vichy

Adverteerder: Vichy Titel: Zin Periode: november 2016 Middelen: magazine       Achtergrond Vichy Neovadiol is een product speciaal voor vrouwen in de menopauze. Door hormonale veranderingen wordt de huid vaak slapper en droger. Neovadiol vermindert tekenen van de menopauze door de huiddichtheid te verbeteren, gezichtscontouren te herdefiniëren en de teint meer te laten stralen. Doel De doelgroep van Neovadiol komt overeen met die van Zin. Het doel was om deze doelgroep te informeren over de verandering van de huid tijdens de menopauze en […]

19 nov 2016

delicious. en Tante Fanny

Adverteerder: Tante Fanny Titel: delicious. Periode: maart 2016 Middelen: magazine, website, Facebook, nieuwsbrief       Achtergrond Natuurlijk kun je er een recept bij pakken uit de delicious. en heel professioneel je eigen deeg gaan kneden in je semiprofessionele keuken, maar voor diegene die daar even geen tijd voor hebben, of waarvan de keuken dezelfde omvang heeft als hun badkamer, is er Tante Fanny. Tante Fanny heeft diverse deegsoorten alvast voor je klaargemaakt, zoals bladerdeeg. Makkelijk en je kunt er […]

14 okt 2016

Knippie en MyMepal

Adverteerder: MyMepal Periode: juli t/m oktober 2016 Middelen: magazine, website en Facebook Titel(s): Knippie       Achtergrond MyMepal is een nieuw initiatief van Anouk Schaardenburg, bekend van webwinkel Goedgemerkt. Zoals iedere moeder kreeg ook Anouk op een gegeven moment te maken met kwijtgeraakte kleren van haar kinderen en in 2003 besluit ze van een nood een deugt te maken en gepersonaliseerde naamstickers en instrijklabels aan te bieden. Het merk is inmiddels uitgegroeid tot een volwassen organisatie en in samenwerking met […]

12 sep 2016

Home&Garden en Capi

Adverteerder: Capi Europe Periode: april & maart 2016 Middelen: magazine, nieuwsbrief, website, social media en video Titel(s): Home&Garden       Achtergrond Capi Europe is producent van kunststof binnen- en buitenpotten. De producten staan bekend om hun lichte gewicht en unieke design in alle soorten en maten. Maar ook om hun vorst, UV- en vochtbestendigheid. “Het bijzondere aan de samenwerking met het team van Value Zipper en Home&Garden is dat je echt met hen samenwerkt. Je bent niet gewoon een […]

23 aug 2016

delicious. en Affligem

  Adverteerder: Affligem (Heineken) Periode: november 2015 Middelen: magazine, website, nieuwsbrief, Facebook Titel: delicious.     De uitdaging De biermarkt is in beweging. Er komen steeds meer biermerken bij. Heineken promoot daarom hun biermerk Affligem, een Belgisch abdijbier, als een speciaalbier waarbij de kwaliteitskenmerken van het merk naar voren komen. “Het doel van onze campagne was om Affligem onder de aandacht te brengen bij onze doelgroep om zodoende awareness op te bouwen en trial te genereren. Het magazine delicious. sluit hier goed op […]

12 jul 2016

Roots & Rügen

Adverteerder: Tourismuszentrale Rügen Periode: juli 2016 Middelen: magazine Titel: Roots       Achtergrond Rügen is het grootste eiland van Duitsland met oeroude beukenwouden, glooiende heuvels- en heidelandschappen, ruige krijtrotsen en kilometerslange stranden. Op het eiland zijn onder meer twee nationale parken, een biosfeerreservaat en vijftien natuurreservaten. De natuur op Rügen beslaat zo’n 30% van het landoppervlak. Door middel van een inspirerend artikel inclusief mooie fotografie wil Tourismuszentrale Rügen het gebied onder de aandacht brengen. “Het was ontzettend leuk om […]

13 jun 2016

delicious. & Mona (FrieslandCampina)

Adverteerder: Mona (FrieslandCampina) Periode: april 2016 Middelen: magazine en receptkaartjes Titel: delicious.        Achtergrond Bij 75% van de huishoudens in Nederland staat na het avondeten een toetje op tafel. 40% kiest hierbij voor de oer-Hollandse vla. Uit onderzoek van Mona – onderdeel van FrieslandCampina – blijkt dat er een behoefte is aan een luxe variant vla, gericht op pure verwennerij. Daarom komt FrieslandCampina met Mona Intense Vla: stevig en gemaakt van eersteklas ingrediënten. “Mona Intense Vla is als premium […]

17 mei 2016

FietsActief & Toerisme België Wallonië, Brussel

Adverteerder: Toerisme België Wallonië & Brussel Periode: april 2016 Middelen: magazine Titel(s): FietsActief       Achtergrond Toerismebureau voor Wallonië & Brussel is verantwoordelijk voor toeristische promotie van het leukste dichtbijgelegen vakantieland. Zij zijn gespecialiseerd in het Franstalige deel van België: Wallonië, de Ardennen en Brussel. De activiteiten bestaan uit: maandelijkse nieuwsbrief, facebook- en twitteraccount, persreizen, familietrips, beurzen en workshops, magazine Verrassend België, en on- en offline reclamecampagnes. “De samenwerking verliep flexibel, professioneel en pro actief, zeker toen bleek dat […]

19 apr 2016

Zin & Singel Uitgeverijen

Adverteerder: Singel Uitgeverijen Periode: februari 2016 tot oktober 2016 Middelen: magazine, nieuwsbrief, website, Facebook, Instagram en een evenement. Titel(s): Zin       Achtergrond Singel Uitgeverijen is de overkoepelende organisatie waar de uitgeverijen Nijgh & Van Ditmar, Querido, De Arbeiderspers, Athenaeum, Uitgeverij Q, Brave New Books, De Geus en Querido Academie onder vallen. Singel heeft zich als doel gesteld meer interactie te creëren met haar lezerspubliek. Door de samenwerking met Zin wil Singel nieuwe publicaties promoten en de verkoop van bestaande publicaties stimuleren. […]

15 mrt 2016

1900 & Jupiler

Adverteerder: Jupiler Periode: februari 2015 Middel: magazine en video Titel(s): 1900 Magazine       Achtergrond Als onderdeel van het Better World project van Jupiler en Ajax ontwikkelde The Communication Company de ‘Don’t drink & drive’ commercial. In de commercial, geregisseerd door Ivo Mostertman, komen zes Ajax spelers bij elkaar om een statement te maken. Met in verf gedrenkte ballen schieten zij een boodschap op de muur: ‘Don’t drink & drive’. De commercial is vervolgens vertoond in bioscopen in en […]

17 feb 2016

delicious. & Hüttenkäse

Adverteerder: Hüttenkäse (Danone) Periode: mei & juni 2015 Middelen: magazines, nieuwsbrieven en website Titel(s): delicious.       Achtergrond Hüttenkäse is een wit zuivelproduct en staat bekend om het lage vetpercentage van 3,9 procent. Danone wilde het product op een nieuwe manier onder de aandacht brengen met een vernieuwde campagne met de take-out “Lekker kan lichter”. De doestelling van deze campagne was om de doelgroep op een concrete manier te inspireren door de diversiteit van het product te laten zien […]

19 aug 2014

FietsActief, Zin & Visit Brussels

Adverteerder: Visit Brussels Periode: juli 2016 Middelen: magazine, nieuwsbrief, website Titel(s): FietsActief, Zin en delicious.       Achtergrond Visit Brussels is het Brussels Agentschap voor Toerisme dat als doel heeft om de wereldstad lokaal en internationaal te profileren als de hoofdstad van Europa. “Wij zijn erg tevreden met de samenwerking. De communicatie verliep vlekkeloos, de teams gingen zeer professioneel te werk en het gehele proces verliep sneller dan verwacht” Uitdaging Na de aanslagen in Brussel zijn de hotelboekingen drastisch […]