logo

Cases

Cases

Een overzicht van de meest actuele cases van Value Zipper. Wil je volledig op de hoogte blijven? Volg ons dan ook op Facebook en of LinkedIn.

12 jul 2018

Zin & L’Oréal

Waarom L’Oréal naar redacties luistert Goede branded content maken is een kwestie van samenwerken. Sommige merken willen nog weleens te veel zenden. Maar Carmen Sahetapy van L’Oréal weet uit ervaring waarom je beter naar redacties kunt luisteren. Voor een groot […]

19 jun 2018

Zo breng je een internationaal merk naar een lokale setting

Zwitsers merk JURA organiseerde een koffieproeverij op de website van De Buik van Rotterdam. Robin den Braber van JURA vertelt over de behoefte van dit internationale merk om lokaal te opereren. En hoe je op zo’n kleinere schaal toch een […]

15 mei 2018

Hoera! Value Zipper 4 jaar

Het dagboek van Patrick 1 mei 2014 schreef ik Value Zipper in bij de KvK. Inmiddels hebben we meer dan 400 klanten geholpen, 15 media-eigenaren en meer dan 50 titels in portfolio. Een eigen voetbaltoernooi voor mediabureaus, het Adformatie Kerstrapport […]

15 mei 2018

Branded content hoeft niet in een keer goed te zijn…

Het maken van branded content is een samenwerking waarbij de titel en het merk vaak via fouten van elkaar leren en tot de juiste uiting komen. We spreken Shirley Mok van Unidex over de totstandkoming van een trendy recept met […]

17 apr 2018

Ook branded content is een kwestie van vraag en aanbod

Om de nieuwe e-bike van Giant te promoten via branded content stippelde FietsActief een fietsroute uit die extra zwaar en lang was. Een old skool voorbeeld van vraag en aanbod bij New Skool Media. Via Mediabureau ZIGT ontving Value Zipper […]

19 mrt 2018

Hoe je branded content filosofisch verantwoord kunt maken

Branded content valt of staat bij een goed idee of concept, waarbij de klant commercieel een stapje terug wil doen en het medium redactioneel een stap extra zet. Mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Het Zuidelijk Toneel en Filosofie Magazine. […]

09 feb 2018

Xenos kiest voor branded content, met unieke bakvideo’s

Xenos & delicious. Wat branded content betreft ging Xenos eind vorig jaar overstag. Unieke bakvideo’s op delicious.nl zorgden voor een positieve eerste ervaring met deze vorm van adverteren. De insteek van Xenos was duidelijk, legt marketing communicatie adviseur Silvia van […]

17 jan 2018

Bloemenbureau & delicious.

Een onverwachte match die verrassend goed uitpakte Bloemen en eten passen bij elkaar en dat leidde tot een samenwerking tussen het Bloemenbureau en delicious. Met zo’n goed resultaat dat er zelfs een vervolg uit voortkwam. Accountmanager Mark Haring kent de […]

12 dec 2017

Claim het gesprek van de dag

‘Lekker weertje hè vandaag?’ versus ‘Wat een hondeweer!’. Het zijn bekende uitspraken die je dagelijks hoort. Het weer is vaak hét gesprek van de dag en daarom interessant voor adverteerders om daarop in te spelen. Value Zipper biedt de mogelijkheid […]

12 dec 2017

De bioscoopfilm als medium voor branded content

 ‘Net als in de film, ik wil het!’. Toontje Lager zong het in 1982 al. Vanuit datzelfde gegeven realiseert Value Zipper dit jaar een nieuwe propositie: branded content in bioscoopfilms. Met de primeur op 21 december in de film ‘Huisvrouwen […]