logo

Branded content

Wat is branded content?

Voor ons is branded content een 'merkverhaal', perfect passend in het umfeld van het mediamerk. Relevant, waarde toevoegend, logisch en zeker geen push. Een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij de doelgroep.

Maar hoe pas je branded content succesvol toe, wat kun je ermee en wat niet? Als mediaexploitant hebben we het hier dagelijks over met adverteerders, bureaus en mediamakers. Soms zijn deze gesprekken zo interessant dat we deze het liefst zouden willen delen. Op deze pagina doen we dat.

We vroegen 4 top experts om met elkaar van gedachten te wisselen over de learnings en do’s and don’ts op het gebied van branded content. Dit gesprek heeft verschillende interessante artikelen en video's opgeleverd die je hier kan vinden. Daarnaast tref je een aantal branded content cases en verschillende artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.

Artikelen

17 apr 2017

Branded content, wat is het eigenlijk?

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd. Maar wat is het precies? Tijdens een panelgesprek met deskundigen blijkt dat een definitie nog altijd lastig is: “Branded content is langzamerhand een enorm containerbegrip geworden.” Een verhaal, mooi verpakt, reclame. Het zijn een aantal termen die op branded content slaan, maar een eenduidige betekenis is er niet. Om meer duidelijkheid te […]

17 apr 2017

Dit maakt branded content succesvol

Samen met een aantal collega’s bezocht ik het Branded Content Event waar vele mooie cases de revue passeerden. Met name de succesvolle. Ik begon mij af te vragen wat een case precies succesvol maakt. Waarom scoort de ene wel en de andere juist niet? Valt hier iets zinnigs over te zeggen vanuit wetenschappelijk oogpunt? Ik dook de boeken in. Het bleek iets lastiger dan ik had verwacht, want er kwamen meer dan twintig (succes)factoren voorbij. Ik heb er de drie […]

06 mrt 2017

Branded content: het antwoord op adblockers!

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt. Adblockers zijn al enige tijd een doorn in het oog van adverteerders én mediaproducenten, maar ze geven ook een heel groot signaal af van de consument die door het installeren van de blokkers duidelijk maakt dat het niet is […]

14 feb 2017

Martijn Paap over het Branded Content Event

Sinds begin deze maand is Martijn Paap onderdeel van het Value Zipper team. Hij komt over van Sanoma | SBS waar hij werkte als online marketeer bij Startpagina en daarna als Accountmanager binnen het Inbound Sales team. Hier was hij aanspreekpunt voor verschillende mediabureaus welke hij onder andere adviseerde op het gebied van crossmedia. Naast reguliere advertising en programmatic maakte branded content daar een belangrijk onderdeel van uit. Op een van zijn eerste werkdagen bij Value Zipper bracht hij een bezoek aan het Branded Content Event. Hieronder zijn verslag. Commercie en redactie Branded content is […]

Video's

Gerelateerde artikelen