logo

Branded content

Wat is branded content?

Voor ons is branded content een 'merkverhaal', perfect passend in het umfeld van het mediamerk. Relevant, waarde toevoegend, logisch en zeker geen push. Een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij de doelgroep.

Maar hoe pas je branded content succesvol toe, wat kun je ermee en wat niet? Als mediaexploitant hebben we het hier dagelijks over met adverteerders, bureaus en mediamakers. Soms zijn deze gesprekken zo interessant dat we deze het liefst zouden willen delen. Op deze pagina doen we dat.

We vroegen 4 top experts om met elkaar van gedachten te wisselen over de learnings en do’s and don’ts op het gebied van branded content. Dit gesprek heeft verschillende interessante artikelen en video's opgeleverd die je hier kan vinden. Daarnaast tref je een aantal branded content cases en verschillende artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.

Artikelen

15 mei 2018

Is branded content een hype?

In een veranderend medialandschap verschuift ook de manier van adverteren. Branded content is wat dat betreft hot en happening. Maar is het een hype? Marketingcommunicatie en media experts Els Wijnstekers, Michael Willems, Henk Burgerhout en Evert Bronkhorst komen met elkaar […]

13 apr 2018

4 inspirerende branded content cases

Wekenlang hebben we inspiratie mogen ontvangen van Marketingcommunicatie en Media experts Michel Tiggelman (Publicis One), Elias Reinheimer (UM Studios), Christiaan van Betuw (Mediaxplain*) en Marcella van Velzen (Zigt). Tot slot delen de panelleden hun favoriete branded content cases met ons. […]

19 mrt 2018

Branded content: Van logo tot ‘memory structure’

Dat de afzender van branded content te allen tijde bekend moet zijn is een gegeven voor het panel van marcom en media experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen. Maar of dat door middel van […]

09 feb 2018

Hoe onderscheidend moet branded content zijn?

Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van Marcom en media experts Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw, Marcella van Velzen en […]

Video's

Gerelateerde artikelen