logo

Branded content

Wat is branded content?

Voor ons is branded content een 'merkverhaal', perfect passend in het umfeld van het mediamerk. Relevant, waarde toevoegend, logisch en zeker geen push. Een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij de doelgroep.

Maar hoe pas je branded content succesvol toe, wat kun je ermee en wat niet? Als mediaexploitant hebben we het hier dagelijks over met adverteerders, bureaus en mediamakers. Soms zijn deze gesprekken zo interessant dat we deze het liefst zouden willen delen. Op deze pagina doen we dat.

We vroegen 4 top experts om met elkaar van gedachten te wisselen over de learnings en do’s and don’ts op het gebied van branded content. Dit gesprek heeft verschillende interessante artikelen en video's opgeleverd die je hier kan vinden. Daarnaast tref je een aantal branded content cases en verschillende artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.

Artikelen

15 mei 2017

Goede branded content kan zonder afzender

In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingezet. Value Zipper zette vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit over branded content aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: in goede branded content is het niet nodig de naam van de adverteerder te laten terugkomen. Robbert Groenhuizen “Het zou fantastisch zijn als dat zou kunnen.” Jasper […]

15 mei 2017

Gaat product placement reclame vervangen?

In een wereld waarin de consument steeds meer weerstand opbouwt tegen reclame en er meer en meer middelen komen om deze buiten de deur te houden, moeten marketeers op zoek naar nieuwe oplossingen. Nieuwe manieren van advertising die minstens zo interessant zijn voor de adverteerder en stukken minder irritatie opwekken bij de consument. Product placement is zo’n alternatief. In films en theater bijvoorbeeld. Op zich niets nieuws onder de zon, maar in de tijd van adblockers en uitgesteld kijken wel […]

17 apr 2017

Branded content, wat is het eigenlijk?

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd. Maar wat is het precies? Tijdens een panelgesprek met deskundigen blijkt dat een definitie nog altijd lastig is: “Branded content is langzamerhand een enorm containerbegrip geworden.” Een verhaal, mooi verpakt, reclame. Het zijn een aantal termen die op branded content slaan, maar een eenduidige betekenis is er niet. Om meer duidelijkheid te […]

17 apr 2017

Dit maakt branded content succesvol

Samen met een aantal collega’s bezocht ik het Branded Content Event waar vele mooie cases de revue passeerden. Met name de succesvolle. Ik begon mij af te vragen wat een case precies succesvol maakt. Waarom scoort de ene wel en de andere juist niet? Valt hier iets zinnigs over te zeggen vanuit wetenschappelijk oogpunt? Ik dook de boeken in. Het bleek iets lastiger dan ik had verwacht, want er kwamen meer dan twintig (succes)factoren voorbij. Ik heb er de drie […]

Video's

Gerelateerde artikelen