logo

Branded content

Wat is branded content?

Voor ons is branded content een 'merkverhaal', perfect passend in het umfeld van het mediamerk. Relevant, waarde toevoegend, logisch en zeker geen push. Een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij de doelgroep.

Maar hoe pas je branded content succesvol toe, wat kun je ermee en wat niet? Als mediaexploitant hebben we het hier dagelijks over met adverteerders, bureaus en mediamakers. Soms zijn deze gesprekken zo interessant dat we deze het liefst zouden willen delen. Op deze pagina doen we dat.

We vroegen 4 top experts om met elkaar van gedachten te wisselen over de learnings en do’s and don’ts op het gebied van branded content. Dit gesprek heeft verschillende interessante artikelen en video's opgeleverd die je hier kan vinden. Daarnaast tref je een aantal branded content cases en verschillende artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.

Artikelen

12 dec 2017

Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?

Tekst: Patrick van Hooy Wie is verantwoordelijk voor de productie van branded content? En welk deel van het mediabudget wordt gereserveerd voor distributie? Marcom en media experts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te […]

08 nov 2017

Succesvolle branded content: waar begin je?

4 experts aan het woord Tekst: Patrick van Hooy Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom en media experts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en […]

11 jul 2017

6 x zó maak je goede branded content

Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief om jouw boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Vier experts op het gebied van […]

13 jun 2017

Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. […]

Video's

Gerelateerde artikelen