logo

Branded content

Wat is branded content?

Voor ons is branded content een 'merkverhaal', perfect passend in het umfeld van het mediamerk. Relevant, waarde toevoegend, logisch en zeker geen push. Een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij de doelgroep.

Maar hoe pas je branded content succesvol toe, wat kun je ermee en wat niet? Als mediaexploitant hebben we het hier dagelijks over met adverteerders, bureaus en mediamakers. Soms zijn deze gesprekken zo interessant dat we deze het liefst zouden willen delen. Op deze pagina doen we dat.

We vroegen 4 top experts om met elkaar van gedachten te wisselen over de learnings en do’s and don’ts op het gebied van branded content. Dit gesprek heeft verschillende interessante artikelen en video's opgeleverd die je hier kan vinden. Daarnaast tref je een aantal branded content cases en verschillende artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.

Artikelen

11 jul 2017

6 x zó maak je goede branded content

Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief om jouw boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Vier experts op het gebied van branded content zetten een aantal tips voor je op een rijtje naar aanleiding van een panelgesprek dat onlangs bij Value Zipper plaatsvond. Aan het woord Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Steven de Niet […]

13 jun 2017

Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. Value Zipper en Marketing Tribune zetten vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: goede branded content […]

15 mei 2017

Goede branded content kan zonder afzender

In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingezet. Value Zipper zette vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit over branded content aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: in goede branded content is het niet nodig de naam van de adverteerder te laten terugkomen. Robbert Groenhuizen “Het zou fantastisch zijn als dat zou kunnen.” Jasper […]

15 mei 2017

Gaat product placement reclame vervangen?

In een wereld waarin de consument steeds meer weerstand opbouwt tegen reclame en er meer en meer middelen komen om deze buiten de deur te houden, moeten marketeers op zoek naar nieuwe oplossingen. Nieuwe manieren van advertising die minstens zo interessant zijn voor de adverteerder en stukken minder irritatie opwekken bij de consument. Product placement is zo’n alternatief. In films en theater bijvoorbeeld. Op zich niets nieuws onder de zon, maar in de tijd van adblockers en uitgesteld kijken wel […]

Video's

Gerelateerde artikelen