logo

Filosofie Magazine

Filosofie Magazine informeert over de laatste ontwikkelingen op het gebied van filosofie in de breedste zin van het woord. Het stelt levensvragen, vragen over moraal, opvoeding, de mens, werk en leven, de actualiteit en de politiek. En het reikt de noodzakelijke bouwstenen aan om eigen antwoorden te formuleren.

Doelgroep
Filosofie Magazine wordt bijna evenveel door vrouwen als mannen gelezen (vrouwen 56%, mannen 44%). Wat betreft leeftijd ligt het zwaartepunt boven de 65+ jaar; maar de titel wordt ook door andere leeftijdsgroepen goed gelezen (bijzonder is dat ook de groep 13 tot 24 jarigen relatief goed vertegenwoordigd is onder de lezers). De lezers van Filosofie Magazine zijn bijzonder hoog opgeleid; 81% behoort tot deze categorie. Ze zijn ook bijzonder hoog welstandig. Filosofie Magazine lezers houden van kunst, literatuur en geschiedenis: respectievelijk 70%, 77% en 75% is daarin geïnteresseerd. De titel is zeer selectief als het gaat om voorkeur voor culturele vakanties. 50% van de lezers geeft daarin een voorkeur aan. Verder geniet men ook van strandvakanties (32%) en natuurvakantie (32%). Lezers van Filosofie Magazine zijn zware printgebruikers en vooral tijdschriftlezers. 78% kan zware tijdschriftlezer genoemd worden. Dit is af te leiden van de Media Imperatives in het NOM-onderzoek. Ze zijn moeilijker te bereiken met televisie en radio (relatief weinig zware kijkers/luisteraars)

Man / vrouw 44% / 56%
Leeftijd 65+
Hogere welstandsgroepen en veelal hoog opgeleid

Oplage en bereik
Frequentie: 11 x per jaar
Verspreide oplage:11.665 ex. (NOM Q4 2015 – Q3 2016)
Bereik: 87.000  (NOM Q3 2015 – Q2 2016)

Tarief
1/1 pagina € 2.175,-
Formaat: (B x H) 210 x 265

Verschijnings- en aanleverdata 2017

EditieVerschijningsdatumAanleverdatum
106-01-201722-12-2016
203-02-201719-01-2017
303-03-201716-02-2017
431-03-201716-03-2017
505-05-201720-04-2017
602-06-201718-05-2017
7/830-06-201715-06-2017
925-08-201710-08-2017
1029-09-201714-09-2017
1127-10-201712-10-2017
1201-12-201716-11-2017

 

Andere titels