Roots en Stichting Achterhoek Toerisme

Adverteerder: Stichting Achterhoek Toerisme
Titel: Roots
Middelen: magazine, speciaal op maat

Achtergrond
Stichting Achterhoek Toerisme is een organisatie die de Achterhoek middels promotie, marketing en toeristische (route)producten op de kaart zet. De voornaamste doelstelling is om meer toeristen en recreanten naar de Achterhoek te krijgen. Het gebied staat bekend om het kleinschalige en authentieke karakter en biedt recreatiemogelijkheden door diverse fiets- en wandelroutes, wijngaarden, landgoederen, hotels, B&B’s en horecagelegenheden.

Doel
De stichting wilde het uitgebreide wandelnetwerk in de Achterhoek promoten en onder de aandacht brengen bij hun doelgroep en dan kom je al snel uit bij Roots. Zo ontstond een samenwerking wat resulteerde in een mooie special.

De Roots special is een hele mooie manier geweest om het verhaal van de Achterhoek onder de aandacht te brengen bij een voor ons belangrijke doelgroep. Naast een mooi eindproduct, kijk ik terug op een hele prettige samenwerking vol enthousiasme en bevlogenheid, vanaf de eerste kennismaking tot de special op mijn bureau.

– Marcella de Vos, projectcoördinator Stichting Achterhoek Toerisme

Uitwerking
Roots ontwikkelde een Achterhoek-special, volledig in de look and feel van het magazine. In het mini-magazine van 16 pagina’s stonden alle highlights van de streek en door Roots bedachte wandelroutes. De kennis van de Rootsredactie zorgde voor de nadruk op natuur, maar er werden ook interessante locaties als B&B’s en biologische restaurants uitgelicht. De special werd middels een banderol bijgesloten waardoor ruim 74.000 natuurliefhebbers werden bereikt.

Het maken van de Achterhoek-special is een typisch voorbeeld van hoe merken elkaar kunnen versterken. Allereerst hebben we goed geluisterd naar wat ze met de special wilden bereiken. Met onze expertise op het gebied van natuur en wandelen, voelden we goed aan hoe dit wandelknooppuntennetwerk tot z’n recht zou komen. Dit resulteerde in een special waar zowel Roots als de stichting erg blij mee waren.

– Fanny Glazenburg, hoofdredacteur Roots

Tags: