7 interessante cases Branded Content Event 2016

Value Zipper was aanwezig tijdens de 10e editie van het Branded Content Event.

Het was een bijzonder inspirerende dag, georganiseerd door BBP Media. Een dag vol vlammende presentaties, met kennis over branded content, over doelgroepen en over wat wel en wat niet werkt. De cases blijven vanuit dit soort dagen vaak het meeste hangen. Daarom hier, in willekeurige volgorde zeven content marketing cases die ons het meest inspireerde.

Ariel: Share The Load 
Prachtige case waarmee Ariel een echte beweging in gang zet, waarbij de merknaam niet eens meer in alle kanalen prominent naar voren komt.

Always: Like a girl
In een tijd waarin vrouwen de helden zijn in tv-series en (Disney) films én er zelfs een Barbie entrepreneur is, is deze campagne helemaal raak. Vooral sterk dat deze positieve boodschap zeer breed te gebruiken is en vele verhalen rondom het thema te bedenken zijn.

Renault: Speed Dating 
Een verrassende invalshoek om een communicatieboodschap niet alleen te laten beklijven maar ook deelbaar te maken. Geweldige link tussen snelheid en speeddating en met veel humor uitgevoerd.  

Sprite: Snapchat
Sprite maakt gebruik van Snapchat én benut het blikje als mediakanaal.

Oranje: Relock Love
Mooi voorbeeld van hoe je als merk waarde kunt toevoegen. Oprecht en met heel veel werk. Prachtige koppeling met actualiteit én Valentijnsdag en verzameling van prachtige verhalen. Logisch dat dit viraal gaat. En Orange maakt het mogelijk zonder zelf op de voorgrond te treden.

Nike: Better For It, Inner Toughts
Deze commercial brengt op een grappige en herkenbare manier de vrouwelijke belevingswereld in beeld. Bijzonder dat Nike, van ‘Just do It’, nu met deze invalshoek komt. De commercial werd getoond door Joeri van den Bergh van InSites Consulting en onderstreepte de trend ‘Perfectly imperfect’.

Bavaria: 1 Record DJ
Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea inspireerde ons over Storytelling. Hij presenteerde inzichten en instrumenten over hoe je een (merk)verhaallijn creëert. En welke elementen er nodig zijn voor een goed verhaal: ‘Held’, ‘Doel’, ‘Middelen’, ‘Tegenstander’ en ‘Conflict’. Juist door het conflict ontstaat spanning en betrokkenheid. De campagne 1 Record DJ van Bavaria is hiervan een prachtig voorbeeld. Geweldig ook hoe gebruik gemaakt wordt van het festival als hoogtepunt van de campagne.

Bonusmateriaal: Norte – The best excuse ever
Tot slot een andere die hier weliswaar niet werd genoemd tijdens het event maar die wel een van onze favorieten is. Een campagne die precies inspeelt op de gedeelde beleving en emotie van de man en vrouw en van een probleem een ideale uitkomst maakt. Een briljante koppeling ook tussen ‘goed doen’ én sales realiseren.

Tags: